כללי השקעה בנדל"ן - וופה הולדינגס

כללי השקעה בנדל"ן

שתפו את הפוסט:

אחד האפיקים שמושך את הישראלים הוא תחום הנדל"ן – בו הם יודעים מעט מאוד, אך משתפרים בו עם הזמן. לא כל אחד הוא מומחה לנדל"ן ומאחר ומדובר במקצוע אין אנו יודעים לעתים האם המידע שאנחנו מקבלים הוא נכון או לא. נדל"ן הוא מקצוע! לא כל אחד יודע נדל"ן כשם שלא כל אחד יודע לנתח חולה או לתקן רכב תקול.

אין ספק כי בכל ענף ישנם עשבים שוטים, כאלו שאין להם כוונה אמיתית להשקיע את הכספים אותם הם מקבלים, אבל רוב היזמים אינם כאלה. אספנו מספר עצות מעשיות שכמעט כל משקיע יכול ליישם בקלות ופשטות:

1. דו"ח מפורט של עלויות עסקה – בקשו לדעת לפני תחילת העסקה מהן כל העלויות הקשורות בביצוע הדיל אליו אתם נכסים. משקיעים רבים כלל לא בודקים את פרטי העסקה כנדרש. הדבר משול לרשלנות מצד המשקיע.

2. בדקו את קשת העסקאות באזור העסקה, עוד לפני רכישת הנכס. כדאי מאוד לבדוק מהם המחירים בשכונה או באזור. הבדיקה חשובה כדי לדעת שהמחיר בו אתם רוכשים את הנכס הוא מחיר שוק.

3. כספים עוברים רק לנאמן – משקיעים רבים מסכנים את עצמם מאחר והם מעבירים את הכספים ישירות למנהל הקרן, או למנהל קבוצת המשקיעים ולא יודעים שהדרך להבטיח את הכספים שלהם ברמה גבוהה היא על ידי העברתם לעורך הדין הנאמן הקרן ולא באופן ישיר! עורך הדין הנאמן מחזיק את היתרות בחשבון נאמנות עד לרכישת הנכס בפועל. הנאמן לא יעביר את הכספים אלא עד שיהיה בטוח שהעסקה חלקה ושהנכס נקי משעבודים, חובות ועיקולים.
4. נסח טאבו – בכל רכישה של דירה, בית או בניין, הרוכש או השותף בקרן חייב לבקש לעיין בנסח הרישום של הנכס טרם המכירה ואת נסח הטאבו לאחר המכירה (בו יופיע שמו או שם הישות המשפטית בה הוא חבר). גם כשרוכשים דירה בארה"ב קיים נסח טאבו (Deed) ועליכם לדרוש אותו. במידה ונכנסתם להשקעה במסלול רכישה או במסלול שותפות בחברה או קרן שבבעלותה נדל"ן , בקשו לוודא כי אתם אכן חלק באותה קבוצה במרשם האחזקות. כמו כן ודאו גם הנכס הנרכש נמצא בבעלות החברה. שתי פעולות אלו יבטיחו כי אתם בדרגת הגנה גבוהה יותר משום שהנכס תחת בעלות שלכם.

5. הסכם שכירות (Lease) – חתום על ידי מנהל חברת הניהול. בקשו לראות את חוזה השכירות עליו חתום הגוף שמנהל עבורכם את ההשקעה ורכישת הנכס.

6. בקשו לקבל את הדוחות – מול חברת הניהול. כל ההוצאות וההכנסות של הנכס אמורות להיות מפורטות בדו"ח הזה. הפירוט צריך לכלול את ההכנסה החודשית/רבעונית/שנתית, וכן את ההוצאות הקבועות והשוטפות של הנכס.

השארו מעודכנים

עשוי לעניין אותך גם:

כתבה ב- Mynet מודיעין על Woopa Holdings

שמחנו לערוך ראיון בלעדי עם הצוות של Mynet מודיעין ובו מנכ״ל החברה דודו דהאן ענה על כל השאלות והדברים שצריך לדעת על Woopa Holdings. לכתבה

כתבה ב- Bizportal על Woopa Holdings

שמחנו לשבת עם המומחים של Bizportal לראיון בלעדי בו מנכ״ל החברה דודו דהאן ענה על כל מה שרציתם לדעת על Woopa Holdings. לכתבה המלאה>

כתבה בMynet ירושלים על Woopa Holdings

שמחנו לערוך ראיון עם צוות מיינט ירושלים, שהגיעו לסקר את ההצלחה שלנו בשנים האחרונות ולדבר על קרנות ההשקעה החדשות שהשקנו לאחרונה בניו יורק פלורידה. לכתבה